הרצוג וביידן נפגשו: "המחויבות לישראל חזקה ויציבה"

שלמה ריזל No Comments on הרצוג וביידן נפגשו: "המחויבות לישראל חזקה ויציבה"

הנשיא האמריקאי לנשיא הרצוג: "המחויבות של אמריקה לישראל היא יציבה וחזקה ואנחנו מחוייבים לכך שלא יהיה לאיראן נשק גרעיני". הרצוג: "אויבינו מבלבלים בטעות בין הבדלי השקפות לבין ריחוק בין שתי המדינות"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל המתיחות בין המדינות: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב (שלישי) בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

בפתח פגישתם, אמר ביידן להרצוג: "ברוך שובך. יש לנו הרבה על מה לדבר. המחויבות שלי לישראל היא רבת שנים. אם לא הייתה ישראל היה צריך להמציא כזו. זאת חברות שאי אפשר לשבור אותה בין המדינות. יש הרבה עבודה לפנינו בתור שותפים כדי להביא יציבות למזרח התיכון. שוחחתי עם נתניהו אתמול ואמרתי לו שהמחויבות של אמריקה לישראל היא יציבה וחזקה ואנחנו מחוייבים לכך שלא יהיה לאיראן נשק גרעיני". ביידן לא הזכיר בהצהרה את הפגישה עם נתניהו או את החקיקה המשפטית.

הרצוג: "אני מביא איתי מסר של הכרת תודה מכל מדינת ישראל ומכל קצוות הקשת הפוליטית. כמעט 50 שנה מאז נכנסת לפוליטיקה ותמיד עמדת לצידה של מדינת ישראל. יש אויבים שאולי חושבים שהעובדה שיש לנו חילוקי דעות בין שתי המדינות משפיע על שיתוף הפעולה שלנו ולא כך. דיברת גם על המצב הפנימי בישראל ונדבר על כך. הלב שלי בוויכוח הפנימי הסוער בחברה בישראל אבל זה מעיד על הגדולה והשגשוג של הדמוקרטיה הישראלית. הדמוקרטיה הישראלית היא יציבה וחסינה. אנחנו עוברים אתגרים אבל אני מאמין שאנחנו חייבים למצוא קונצנזוס ודרך אמצע. אני מנסה גם עכשיו דרך אנשיי למצוא דרך לצאת מהמשבר הזה".

במענה לשאלת עיתונאי אם הזמין את נתניהו אתמול לבית הלבן, ענה ביידן בחיוב.

בתוך כך, ראש המל"ל צחי הנגבי הבהיר הערב בעקבות פרסום לפיו נתניהו התחייב להקפיא בניה בהתנחלויות, כי מדובר בפייק ניוז. "ראש הממשלה נתניהו לא התחייב להקפאת בנייה ביהודה ושומרון בשום צורה. מתחילת השנה אושרו במועצת התכנון העליונה 11 אלף יחידות דיור בשתי פעימות, האחרונה שבהן רק לפני מספר שבועות", מסר הנגבי.

לדבריו: "במסגרת השקיפות הנהוגה בין ממשלת ישראל למימשל האמריקני בנושא ההתיישבות – ראש הממשלה הבהיר לנשיא ביידן שבחודשים הקרובים לא צפוי כינוס של מת"ע או החלטה על הסדרת מאחזים".

כזכור, אתמול התקיימה לראשונה זה זמן רב שיחת טלפון בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא האמריקאי. בלשכת ראש הממשלה מסרו כי השיחה הייתה "חמה וארוכה" ובמוקד השיחה עמדו "חיזוק הברית האיתנה בין המדינות; בלימת האיומים מצד איראן וגרורותיה והרחבת מעגל השלום האזורי; והמשך המאמצים לרגיעה ויציבות ביהודה ושומרון".



0 תגובות